Proč nenosit na tričku Hello Kitty kočičku?
V minulém článku “Jeptiška a červené kalhotky” jsme si vysvětlovali, jakým způsobem na nás barvy působí. A jak s tím souvisí Hello Kitty kočička? Úplně stejně! Jako nám módní firmy doporučují, co, kdy, kam a proč nosit, nabízí nám jako “bonus” znaky, značky, obrázky. Ty jsou vytvořeny nejen k odlišení jednotlivých firem, ale i za účelem maximalizace zisku. Tím, že nosíme určitou značku nebo obrázek, třeba i velmi roztomilý, dáváme ostatním najevo, že někam patříme, že se nám něco líbí, že na něco “máme”.
Just Do It! aneb poslední slova vraha trochu jinak
Málokdo ví, že vrah Gary Gilmore před popravou zastřelením zakřičel na popravní četu “Let’s Do It!” (Jdem na to!). Marketingovému odborníkovi značky Nike Danu Wiedenovi tato slova uvízla v hlavě a o deset let později z nich vznikl slogan firmy “Just Do It!”. ,,Potřeboval jsem slogan, který osloví jak běžné lidi, tak profesionální sportovce,“ řekl Wieden on-line magazínu o designu Dezeen. ,,Změnil jsem tedy slova „Let’s Do It“ na „Just Do It“, přišlo mi to údernější.” Slogan začala Nike používat v roce 1988 a byl tak úspěšný, že se ho drží do současnosti. Cokoliv, co je vytvořeno za účelem prodeje produktů a maximalizace zisku, jako např. slogan Nike, nemá v sobě pro nás vhodné a podporující energie. O to horší jsou pak produkty související s násilím či zabíjením.
Pokud tedy dáváme holčičce tričko s Hellou Kitty kočičkou, Elsou nebo Minnie v barvě, která ji má podpořit, obrázek svou energií působení barvy v lepším případě neutralizuje nebo hodně utlumuje.
Horší variantou je oblečení s agresivními nápisy a monstry. V těchto případech je kombinace s černou nebo červenou barvou, nejen pro citlivé děti ve vývoji, naprosto nevhodná. Tyto motivy společně s barvami podněcují negace, negativní emoce a podporují agresivitu.
Znát historii vzniku našeho oblečení, význam symbolů a nápisů na něm je jako vědět, čím hnojíme zeleninu na svém záhonku. A stejně jako v zemědělství, i v oděvním odvětví je podpora místních firem a živnostníků, kteří vyrábí své výrobky s láskou, z kvalitních materiálů a za etických podmínek, zcela logická a přirozená.
Proč nosit sukni a šaty
Již delší dobu se věnuji průzkumu, jaké barvy volí ženy z velkých vs. ženy z malých měst. Ženy z menších měst, které jsou většinou i více v kontaktu s přírodou, spíše sáhnou po barevnějším oblečení. Velkoměstu však dominuje černá, šedá, modrá a bílá barva. Souvisí to s pracovním dress codem a častým nošením kalhot, jež se v těchto barvách vyrábí nejběžněji.
Mnoho žen tvrdí, že nejsou sukňový typ. Podívejme se na sukně a šaty jiným úhlem pohledu. Hodně času trávíme v práci, cestováním, hraním si s dětmi. Pokud sedíme na židli, v autě, MHD nebo děláme na pískovišti bábovky, často „držíme“ tělo v jedné, většinou úplně nezdravé pozici a naše orgány pak nemohou správně pracovat. Proto je vhodné volit takové oblečení, které je pro nás co nejpohodlnější a bude nás co nejméně mačkat, dusit, tlačit.
Kalhoty nás často svírají, necítíme se dobře a naše orgány ani energetická centra nemohou správně pracovat. Sukně a šaty pomáhají přirozenému fungování našeho těla. V oblasti kalhot se nachází první a druhá čakra. Tyto čakry souvisí s naší ženskostí, vášní a sexualitou. Vhodným oblečením ve vhodných barvách můžeme tato energetická centra i správnou funkci našich orgánů v oblasti břicha a pánve podpořit. Sukně a šaty nám kromě svého pohodlí nabízí pestrou paletu barev, střihů a délek. Pokud máte z nošení sukní strach, můžete se zkusit zapojit do Jarních 21 dní v sukni. V bezpečném prostředí zde můžete konzultovat své dotazy i obavy. Pár jednoduchých praktických rad a doporučení může někdy změnit náš úhel pohledu nejen na sukně, ale i na nás samotné.
Stejně jako sevření kalhotami v oblasti pánve, nám nedělá dobře ani to, když nás svírá nevhodné spodní prádlo v oblasti hrudníku. Mnoho stresových situacích se projevuje právě tím, že nám “není dobře od žaludku” nebo nás “tlačí na hrudníku”. Vhodně zvolené prádlo a oblečení je proto velký benefit.
Ivana Prokešová, externí lektorka Attaveny